Факультатив гр.936

13.03.2020 р.

Тема: Використання граматичних форм дієслів у різних стилях мови

План роботи
1. Ознайомитися із теоретичним матеріалом
2. Виконання вправ на закріплення

Хід роботи

1. Ознайомитися із теоретичним матеріалом

https://lektsii.org/6-23394.html


Додаткова інформація:

Дієслово - це повнозначна частина мови, яка означає дію або стан і виражає це значення в граматичних категоріях виду, стану, способу, часу, особи (роду), числа.
Дієслово як частина мови має п'ять основних граматичних форм:
1. Інфінітив.
2. Власне дієслово (особово-родові форми).
3. Дієприкметник.
4. Дієприслівник.
5. Предикативні форми на -но (-єно), -то.
Інфінітив - це початкова форма дієслова, яка називає дію безвідносно до діючої особи, часу, способу та стану.
Формальною ознакою інфінітива є фіналь -ти (-ть), напр.: писати (писать), читати (читать), знати (знать). У системі ділового мовлення вживають, звичайно, неозначену форму дієслова із формантом -ти (паралельна форма на -ть поширена в розмовному та художньому стилях).
Маючи дієслівну лексичну семантику, інфінітив функціонує у позиціях двох протиставлених одна одній частин мови - іменника та дієслова.
Особливість вживання інфінітива у ролі присудка односкладного чи двоскладного речення полягає в аналітичності: інфінітив виконує роль лексичної частини дієслівного складеного присудка, а допоміжні слова (фазисні, модальні дієслова; модальні прикметники, прислівники) вказують на фази перебігу дій або їх перебування в станах, можливість чи неможливість, доцільність чи недоцільність їхнього здійснення, напр.: Економіка починає працювати стабільно; Працівники готові докласти максимум зусиль для покращення діяльності банку; Треба ліквідувати безробіття.
Часто в ролі головного члена речення інфінітив виступає самостійно або в складі стійкого словосполучення, виражаючи модальне значення повинності, напр.: Провести конференцію 5 травня; Ввести в дію з часу прийняття.
Форму інфінітива доконаного виду використовують в ухвальній частині ряду документів, зокрема протоколу, наказу, розпорядження тощо, для вираження наказовості, напр.: затвердити на посаді; взяти інформацію до відома: допустити до участі в конкурсі; позбавити пільг; встановити доплату в розмірі...; вважати увалу зборів трудового колективу недійсною; запропонувати ректорові кандидатуру ... для ...; вважати таким, що обраний за конкурсом.
Іменну функцію інфінітив реалізує, виконуючи роль означення, додатка, підмета чи присудка двоскладного речення, напр.: Самоповага, впевненість у собі, здатність повірити в свої сили пов 'язані з бажанням досягти мети; Вміння працювати в команді є однією з вимог до банківського працівника; Звітність дає змогу оцінити результати діяльності, прогнозувати напрями підвищення ефективності; У конкурентів завжди є чому повчитися; Головне завдання - всією діяльністю заслужити та виправдати довіру клієнтів.
2. Власне дієслова - це дієвідмінювані, або особово-часові та осо-бово-способові, форми, які є основними і типовими формами дієслова і найповніше подають його граматичні ознаки.

2. Переглянути презентацію "Завдання і відповіді для самоперевірки". Виконати завдання.

https://super.urok-ua.com/zavdannya-i-vidpovidi-dlya-samoperevirki-z-temi-diyeslovo-povniy-kurs-dlya-uchniv-7-11-klasiv/#

20.03.2020 р.
Тема: Стилістичні можливості службових частин мови. Вигук, його роль в усному мовленні


План роботи
1. Ознайомитися із теоретичним матеріалом
2. Виконання вправ на закріплення

Хід роботи

1. Ознайомитися із теоретичним матеріалом

ЗВЕРТАННЯ
Використовується в стилях: публіцистика – в монологах, науковий, оф.діловий – у формі мовних штампів.
Функції:
· Номінативна,
· привертання уваги
· спонукання до дії
· створення емоційного напруження
· поетизація
ВИГУКИ– ф-ція: безпосереднє виявлення емоцій
Вигук — це незмінна частина мови, що виражає почуття і волевиявлення, не називаючи їх. Вигуки не належать ні до самостійних, ні до службових частин мови.
За значенням вигуки поділяються на:
1) емоційні, що виражають почуття і переживання: о, ой, ах, фу, пхе;
2) вигуки волевиявлення, що передають спонукання, заклик і т. д.: цить, гов, алло, ну, гей, гайда, нумо, вйо, ціп-ціп та ін.
За способом творення вигуки поділяються на первинні, що складаються з одного (А! О! У! Е!), двох (Ах! Ох! Ух! Ех! Ай!), трьох і більше звуків (Ага! Ну-ну!), та на вторинні, або похідні, які утворилися з повноцінних частин мови, що втратили номінативну функцію і стали звичайними виразниками почуттів та волевиявлень (Жах! Дурниця!).
Деякі вигуки утворились від іменників у кличній формі: Людоньки! Господи! Горенько моє!
Вигуками стали і деякі усталені звороти: Цур тобі!
Окрему групу становлять звуконаслідувальні слова: гуп, дзень, ха-ха-ха, ш-ш та ін.
Близькі за значенням до вигуків слова ввічливості (спасибі, до побачення), лайливі вислови (чорт забери).
В окремих випадках, коли вигуки переходять в іменники, вони виступають у ролі членів речення:
Гетьте (зникніть), думи, ви хмари осінні (Леся Українка).
Спасибі (дякую) вам, люди добрі! Навколо чуєм хрум-хрум ... хрусь-хрусь (якісь звуки) (М. Коцюбинський).
За походженням є вигуки власне українські (Матінко! Лишенько! Добридень! На добраніч!) та запозичені (Алло! Біс! Браво! Шах! Клас! О-кей!).
Написання вигуків
Вигуки, що складаються з протяжних звуків або повторюваних частин, пишуться через дефіс: шур-шур, ж-ж-ж, аго-о-ов, гай-гай, киць-киць та ін.
Вигуки можуть відокремлюватися від інших слів у реченні комами:
Ой, як же ви мене налякали! (О. Маковей) Тут чисто, ясно, весело, ох, як весело! (І. Франко)
А також знаком оклику (здебільшого на початку речення), якщо вимовляються з окличною інтонацією:
Ай! Як тут гарно! (М. Коцюбинський)
Якщо вигуки о, ой стоять перед звертанням, то після них, перед звертанням, кома не ставиться: О царю лютий, творче зла (Т. Шевченко).
Вигуки, ужиті в значенні іменників, часто пишуться в лапках: Твоє журливе «ку-ку» спливало, як сльози по плакучій березі (М. Коцюбинський).
Вигуки є тими засобами, за допомогою яких виражаються в мові почуття, емоції, спонукання. Специфіка вигуків — виражати емоційно-експресивні реакції, оцінки, волевиявлення, не називаючи їх, — апріорно визначає стилістичні можливості даного класу слів, бо в такому разі емоційне забарвлення органічно входить усемантичну структуру вигуку як мовної одиниці.
Не маючи лексичного і граматичного значення, вигуки є економними і концентрованими виразниками почуттів і емоцій, волевиявлень і спонукань, позитивної чи негативної оцінки, ставлення мовця до осіб, подій, явищ, предметів. Уміле використання їх у тематичному контексті і відповідній ситуації урізноманітнює мовлення, робить його емоційно насиченим і виразним, барвистим, надає йому щирості й безпосередності живого спілкування.
Слід відзначити, що вигуки використовуються не в усіх функціональних стилях. Вони практично не зустрічаються в науковому і офіційно-діловому стилях. Зате в розмовно-побутовому стилі, і зокрема в усному мовленні, як у своєму природному середовищі, вигуки найбільш повно і різноманітно розкривають особливості свого значення. У живому мовленні вони безпосередньо пов’язані з темою і змістом інформації, емоціями, оцінками, настроями мовців і передаються з певною інтонацією, мімікою і жестами. У цьому комунікативному комплексі вигук сприймається слухачем як мовленнєва одиниця з певним значенням, у тому числі й стилістичним.
У мовленнєвій практиці різні групи вигуків і окремі вигуки по-різному, залежно від ситуації, тематики і контексту реалізують стилістичні можливості у стилістичні значення.
Найбільш активними щодо цього є первинні емоційні вигуки, а, о, у, є, ой, ай, ох, ах, ех, ух,що надають емоційного забарвлення всьому висловленню. Так, вигук авиражає здогад, здивування: «А,от ти хто! Я від старих людей про мавок чув не раз, але ще зроду не бачив сам» (Леся Українка); «Здрастуй, здрастуй, Прометею! А!Бунтуєш? — ну, бунтуй» (П. Тичина); «— Та це й не від дружини, до речі. Син пише. —А-а,син... Це той, що в армії?» (О. Гончар).
Процеси здогадування, здивування, впізнавання, як правило, не бувають емоційно нейтральними, вони супроводжуються певними почуттями, а часто й оціночними характеристиками, що пов’язуються з об’єктами сприймання або з суб’єктивним ставленням мовця до них. Тому на основні семантичні компоненти вигуку анакладаються додаткові — вираження радості чи радісного здивування: «А-аБоже, яка зустріч! Скільки це вже,, як ми не бачились!» (з усного мовлення); «— А,герой ночі! — обступили його бійці, але він не став з ними розмовляти» (Г. Тютюнник); вираження удаваного здивування: «— А-а,ти не знаєш. Ти все дурочкою прикидаєшся? Тобі вуха позакладало? Не чуєш, що люди балакають?» (Г. Тютюнник); вираження згоди: «A-a!Якщо так, то це нічого» (укр. нар. казка); вираження досади, незадоволення: «А-а,хіба це риба! Казна-що, не риба. От колись була риба, щоб ви знали» (О. Довженко); вираження обурення, переляку, відчаю, розпачу: «— А,так ти й квартиранта пустив! — І придивилася: — Ти ще й на харчах на хазяйських! А-а!»(А. Головко); «— А,матінко ж моя... Та що ж його робити? І ганджиха злякано позирала в небо, де напливали сизі армади хмар» (А. Шиян).
Вигук аз інтенсивним емоційно-експресивним забарвленням, періодично повторюючись, увиразнює емоційне забарвлення текстової тканини. Це видно на прикладі кінцівки новели М. Коцюбинського «Сміх»: «А вулиця стогнала. — А-а-а...— неслося десь здалеку, як од розірваної греблі. — А-а-а...— котилось ближче щось дике, і чулись в ньому і брязкіт скла, і окремі крики, повні розпуки та жаху, і тупіт ніг великої юрми... Скакав по вулиці звощик, і гнався за ним туркіт коліс, як божевільний... Осінній вітер мчав жовті хмари й сам тікав з міста. —А-а-а... а-а-а...».Анафора вигукуа, зокрема його протяжної форми а-а-а, створює відповідну емоційну «рамку» для вираження жаху й розпуки.
 2. Виконання вправ на закріплення
 1. З наведених вигуків випишіть в окремі колонки емоційні, спонукальні, звуконаслідувальні, слова мовного етикету.


Ох! Геть! Ба! Їй-бо! Отакої! Ф’ю-ф’ю! Спасибі! Цур! Гай-гай! Нумо! Матінко! Тю! Вибачте! Брись! Фіть-фіть! Няв-няв. Нумо! Хрусь! Цок- цок! Бувай! Брр! Ич! Овва! Гей! Ат! Агов! На все добре. Гм-м...

2. Розкрийте дужки, правильно записавши вигуки. Поставте розділові знаки.


1. (На) добраніч вам ниви (М. Коцюбинський). 2. Ех що на них — на руїнах — думалось!.. (А. Головко). 3. Ов (ва) Не вихоплюйся, синку, з нерозумним словом, бо назад ніяково вертатися (М. Коцюбинський). 4. Не жартуй наді мною (будь) ласка і говорячи не мовчи (В. Симоненко). 5. Людей і долю проклинать не варт їй Богу (Т. Шевченко). 6. Ов (ов) ов — одзиваються збуджені гори ... га (га) га — повторюють в тривозі далекі верхи (М. Коцюбинський). 7. О сонце ласкаве, о сонце ясне! У нашій країні життя весняне! (П. Тичина). 8. Він стояв на ґанку в хромових офіцерських чоботях та новій, либонь, недільній рясі, сипав курям пшеницю з коряка і рокотав басом: — Ціпоньки (ціпоньки), путь (путь) путь... (Г. Тютюнник).

27.03.2020р.
Тема: Тренувальні вправи

План роботи
1. Виконання тренувальних вправ

Хід роботи
1. Виконати вправи на закріплення вивченого

№1. Перекладіть подані словосполучення українською мовою. Поставте дієслова у формі 2 - ї особи множини наказового способу.

Наложить штраф, вызвать по служебным делам, обрисовать способы исследования, появиться вовремя, принять к сведению, объявить выговор, выплатить пособие, начать в 10.00, объяснить поступок, прийти к началу, рассказать подробно, пересесть на другое место, выучить норвежский язык, отправить по почте, отправиться в командировку, быть рядом, сообщить немедленно, перевести на конкретный счет, перевести с датского языка.

№ 2. Укладіть заяву з проханням про надання Вам матеріальної допомоги й обгрунтуйте його.

02.04.2020р.
Тема: Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Граматичні(морфологічні) ресурси стилістики"

План роботи
1. Виконання тренувальних вправ

Хід роботи
1. Виконати вправи на закріплення вивченого

* Із творів Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" та І.С. Нечуя - Левицького "Кайдашева сім"я" виписати уривки, які містять:
опис природи – пейзаж;
опис зовнішності – портрет;
-опис приміщення – інтер’єр.

1. І.С. Нечуй - Левицький "Кайдашева сім"я"

2. Панас Мирний "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

09.04.2020р.
Тема: Тематична контрольна робота за темами "Стилістичні засоби словотвору" й "Граматичні(морфологічні) ресурси стилістики"

План роботи
1. Виконання контрольної роботи

Хід роботи
1. Виконати завдання контрольної роботи
1.     Продовжіть речення. Морфологія – це…:
а) словниковий склад мови;
 б) розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови; 
в) розділ науки про мову, що вивчає речення; 
г) розділ науки про мову, що вивчає морфемний склад мови.
2.     Визначте, у якому рядку всі іменники належать до назв неістот:
а) вишня, нагорода, сімя, син, робота; 
б) шахта, береза, бджола, лелека, долоня;
 в) мрія, казка, думка, сторона, пісня; 
г) легінь, царівна, сирота, весна, дорога.
3.     Зясуйте. з яким відмінком збігається форма знахідного відмінка множини в іменниках – назвах істот:
а) з формою давального відмінка однини;
б) з формою родового відмінка множини;
в) з формою орудного відмінка однини;
г) з формою місцевого відмінка однини.
4.     Зясуйте, у якому рядку всі прикметники належать до одного розряду:
а) нічний, гірський, науковий, Надійчин, довгий;
б) батьків, сестрин, Софіїн, дідів, Тарасів;
 в) дерев’яний, паперовий, лагідний, братів, чарівний.
5.     Назвіть рядок, у якому всі займенники пишуться через дефіс:
а) аби/кого, де/кого, ні/хто, будь/з/ким;
 б) де/в/чому, аби/чим, хтозна/з/кого, де/кому;
в) хтозна/чим, будь/кого, що/небудь, казна/хто.
6.     Визначте, у якому рядку допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів:
а) говориш, купаєшся, свистиш, колються;
 б) клеють, бажаєш, хочеш, гудуть;
 в) відкриєш, хилишся, збіжать, стишиш.
7.     Назвіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:
а) цвітуть, розвіяла, читала, гойдає;
б) доглянути, подивився, шукав, пробував;
 в) розбив, зашумів, розвидниться, заколише.
8.     Визначте, у якому рядку правильно почато визначення дієприкметника:
а) це частина мови,..; б) це особова форма дієслова, ..; в) це особлива форма дієслова, .. .
9.     Зясуйте, у якому рядку всі дієприслівники з не пишуться окремо:
а) не/присідаючи, не/хвилюючись, не/хтуючи, не/волячи;
б) не/чекаючи, не/віддячивши, не/склавши, не/зупиняючись;
в) не/наводячи, не/доглянувши, не/добігши, не/злізаючи.
10.                        Відредагуйте речення.
Я тепер дивлюся на все другими очима. У другий раз будеш розумнішим. Компютеризація – найбільш характерніша ознака нашого часу. Самі передові фермерські господарства одержали високий урожай зернових.
11.                        Уведіть у речення прикметник білолиций в родовому та орудному відмінках.
12.                        Визначте синтаксичну роль іменників у реченні.
Коли в огонь живої мови чуття святого наддаси, ти станеш лицарем краси і визволення, і любові.
Кожне завдання – по 1 балу.

16.04.2020р.
Тема: Стиль різних жанрів риторики (стилістичні можливості фонетики, лексики, фразеології, морфології)

План роботи
1. Готуємось до ЗНО
2. Теоретичний матеріал
3. Виконання вправ

Хід роботи1.Виконати завдання як підготовчий етап до ЗНО
1. Слова запишіть у дві колонки: 1) у які вставили м’який знак; 2) у які не треба вставляти м’якого знака.

Зненац..ка, цар..ок, уйгурс..кий, дз..вякати, знад..ність, (в) авос..ці, цар..ки, (на) стеблин..ці, (у) мис..ці, винос..ся (наказовий спосіб), ущіл..нення, ус..мішка, камін..чик, Тан..чин, (у) жмен..ці, путивл..ський, уман..ський, розріс..ся, вгомониш..ся, їдал..ня, брин..чати, (в) колис..ці, освіт..ній, велетен..ський, різ..бяр, осмілят..ся, стан..сь (наказовий спосіб), (багато) облич.., безбат..ченко, т..мяний.
Ключ. З других букв повинен скластися вислів Галілео Галілея.
2.Спишіть вставляючи чи ні на місці пропусків м’який знак, апостроф.
В Україні існує повір(1)я, що духи померлих дітей на Св(2)ят-вечір з(3)являються до своїх люб(4)язних матерів на вечерю,і ніякі кам(5)яні мури цьому перешкодити не можуть.

2. Ознайомитись із теоретичним матеріалом

Вживання синонімів у мовленні, особливо художньому, завжди зумовлене прагненням конкретизувати зображуваний факт, передати його в певному експресивному аспекті.

Розрізняють такі види синонімів:
  1. Морфологічні,
  2. синтаксичні,
  3. словотвірні
  4. фразеологічні,
  5. ідеографічні (значеннєві),
  6. стилістичні

Морфологічні синоніми – це варіанти форм слів на позначення одного й того самого поняття: гуляє – гуля, питає - пита, ходить – ходе, синьому - синім і т.п. перші компоненти такої синонімічної пари стилістично нейтральні, другі ж мають обмежений діапазон уживання (розмовне мовлення, поезія).

Синтаксичні синоніми – це різні синтаксичні конструкції, які можуть бути вжиті для вираження тієї самої думки. Наприклад: Замість того, щоб критикувати інших, візьми й зроби сам. - : Замість критикувати інших, візьми й зроби сам. Друге речення має розмовне забарвлення. Різновидом такої синонімії є паралельне вживання сполучникових і безсполучникових речень, речень з дієприслівниковими чи дієприкметниковими зворотами та СПР: я їду в Одесу, бо дуже люблю це місто – я їду в Одесу – дуже люблю це місто.

Словотвірні синоніми пояснюються наявністю префіксально-суфіксальних утворень, наділених різними значеннєвими та стилістичними відтінками: темніти – темнішати, спати – спатки.

Фразеологічні синоніми – це синонімічні пари фразеологізмів зі схожим значенням.

Фонетичні синоніми - це один іх засобів створення милозвучності мови.

 Дуплети різні форми слова, що утворюються внаслідок чергування голосних: учитель-вчитель, імення – ймення, мла – імла.

Ідеографічні синоніми відрізняються ступенем вираження поняття: дивувати – вражати – приголомшувати - потрясати.

3. Виконати вправи

Вправа 1
Записати слова, вставивши потрібні букви
Імаж..зм, нарц..с, зеф..р, ет..кет, бат..ст, ех..нокок, окс..ген, мар..онетка, неод..м, ларинг..т, експер..мент, баз..ліка, еп..граф, уайт-спір..т, юстиц..я, лімуз..н, об’єкт..в.

Лексичне значення декотрих слів:
Неод..м – хімічний елемент групи лантаноїдів
Окс..ген - кисень
Імаж..нізм – літературна течія початку ХХ ст., для якої художній образ - самоціль поезії, характерні примат самоцільного образу і формотворчості над сенсом, ідеєю
Мар..онетка – в ляльковому театрі лялька, яку приводить у рух за допомогою ниток, шнурів актор-ляльковод, схований від глядача. Інша назва такої ляльки – фантоші.
Баз..ліка – релігійна антична прямокутна у плані споруда, розділена усередині рядами колон або стовпів на 3—5 частин синонім – храм, церква.

З перших букв повинно скластися закінчення вислову М.Сома: “Земля ніколи небом не була, але ж …”

Вправа 2

Добери синоніми

На світ займатися, сама шкіра та кості, залився фарбою, ставати під вінець, заливати за шкуру сала, теревені правити, два чоботи пара.

23.04.2020р.

Тема: Тренувальні вправи
План роботи
1. Виконання вправ

Хід роботи
1. Виконати завдання та вправи

Вправа 1
Поділіть слова на склади й поставте в них наголос. Випишіть поспіль у три стовпчики слова з наголосом: 1) на першому складі; 2) на другому складі; 3) на третьому складі. З перших букв прочитайте народне прислів’я. 
Батенько, маляр, принести, роздоріжжя, ангіна, дбати, любити, ананас, цілина, аптека, живчик, округ, антонім, юридичний, його, ложка, акція, трамвай, антракт, европеєць. 
 Вправа  2
У ліву колонку випишіть слова з вставленою буквою е, у праву - з вставленою буквою и.
Мат..матика, м..лкий, ос..литися, ж..брак, оп..тати, ж..раф, нав..сати, акт..вний, нам..рзати, ан..кдот, н..ктар, тр..вожний, р..зикувати, ет..кет, бр..ніти, арт..стичність, ен..ргетичний.
Ключ. У кожному слові підкресліть першу букву. З цих букв прочитаєте закінчення вислову В. О. Сухомлинського ″Треба тонко відчувати три речі:...″
 Вправа  3
Запишіть слова у дві колонки: 1) у яких вживається апостроф; 2) у яких не вживається апостроф.
Опам..ятатися, бур..як, дев..ять, р..явкати, нев..язкий, електрозвар..ювання, ад..ютант, атель..є, голуб..ятко, духм..яний, об..їзд, вар..яг, Лук..янівка, інформб..юро, об..єкт, кань..йон, верб..я, р..явкнути, арф..яр, авант..юра, дов..янути, щупл..явий, оп..яніти, евол..юція.
Ключ. Підкресливши перші букви, прочитаєте прислів'я.

30.04.2020р.

Тема: Тренувальні вправи
План роботи
1. Виконання вправ

Хід роботи

1. Виконати завдання та вправи

Вправа 1
   Складіть невеличкий словник професіоналізмів (10-15 слів) з фаху, який ви обрали.
Вправа 2 
 Запишіть текст реклами, яка стосується вибору вашої професії.  Який стиль оберете?
Вправа 3
   Редагування речень.
1.Абсолютна більшість учнів відпочивала влітку на морі.  2. Завдяки хворобі він відстав у навчанні від своїх товаришів.  3. Сергій завжди приймає активну участь у громадянській роботі.  4. На слідуючий день альпіністи побороли вершину гори. 5. Цей учень відноситься до навчання сумлінно.  6. Керівництво підприємства рахує, що Ваша фірма невчасно розраховується за пред´явлені послуги.  7. Дві неділі тривала ця подорож у Кавказ.  8. Саме найбільше йому хотілося побувати у ціх краях.  9. На урочистому вечорі його поведінка була нетактичною.  10. По багатьох причинах ми не змогли зустрітись.
Вправа 4
   Усуньте стилістичні невправності в реченнях, свою правку обґрунтуйте.
            Я звернулася до учениць, щоб вони самі розповіли, що вони знають. Старий Кайдаш він був добрим стельмахом. Ви сказала, щоб квіти були ввечері политі. Кожний кулик до свого озера привик (Н. тв.). Сергій із батьком обрізали сад, і Сергієві було жарко від роботи. Пошили чоботи для дітей, які їм дуже подобаються. З неба сяяло сонце, по якому пропливали ріденькі хмарки.

07.05.2020р.

Тема: Тренувальні вправи
План роботи
1. Виконання вправ

Хід роботи

1. Виконати завдання та вправи

Завдання 1. Зараз ви редактор. У рецепті допущено 6 помилок. Знайдіть і виправте. 
Замітка «Правильно – неправильно» вам у поміч!
 Сирники з бананом - покроковий рецепт з фото
Домашні сирники, які полюбить уся родина
Мій улюблений сніданок – це сирники, тож я часто їх готую. Вони виходять пишні та ніжні. Готувати їх дуже просто, тому вирішила поділитися рецептом. Кілька секретів смачних сирників:
·         Щоб сирники були пухкі, у сирну масу додавайте не муку, а манну крупу.
·         Краще брати свіжий домашній творог – жирний і розсипчастий, але не рідкий.
·         У сирники можна додати ізюм та будь-які інші сухофрукти.
Вам потрібні:
·         сир – 500 грам 
·         яйце – 1-2 штуки
·         цукор – за смаком
·         манна крупа – 5 столових ложок
·         рослинне масло 150 мл
·         борошно – 1 столова ложка
Як  готувати сирники?
1.    Сир ретельно перетерти з яйцями, манною крупою і цукром.
2.    На тарілку насипати трохи борошна і ложкою викласти трохи сирної маси,  руками зліпити сирники.
3.    Сковорідку з олією добре розігріти, викласти сирники, жарити з двох сторін по кілька хвилин.
4.    Як сирники просмажаться, викласти їх на серветки або паперові рушники, щоб стік зайвий жир. Потім перекласти сирники на іншу тарілку.
5.    Подавати з медом, сметаною, варенням - на власний смак.
Смачного!
На замітку
Неправильно
Правильно
Творог
Домашній сир (тому і сирники)
Оливкове масло
Оливкова олія
Вершкове масло
Масло (іншим і не буває)
Ізюм – це місто в Харківській області
Родзинки (засушений виноград)
Мука
Борошно
Жарити
Смажити
Приємного апетиту!
Смачного!
Їжте на здоров’я

Завдання 2. Прочитайте фразеологізми та що вони означають:
·         Пе́рший млине́ць наніве́ць – невдала спроба.
·         Аж за вуха́ми лящи́ть – їсти з великим апетитом.
·         Наї́стися від пу́за –  багато з’їсти, добре наїстися.
·         Замори́ти черв’ячка́ – мало з’їсти, перекусити.
·         Годува́ти жда́никами – обіцяти і не дотримуватися обіцянок.
Складіть історію з 5 – 7 речень, яка починається зі слів «Я пам’ятаю…». Використайте кожен фразеологізм.

14.05.2020р.

Тема: Підсумковий урок за навчальний рік
План роботи
1. Виконання вправ на закріплення вивченого

Хід роботи

1. Виконати завдання та вправи



Вправа 1

Відредагуйте речення. З’ясуйте, які мовленнєві норми порушено в них.

1) Заява являється документом. 2) Почалася підписка на газети й журнали.

3) Відходи транспортуються самоскидами. 4) Олімпіада з математики дуже

інтересна, бо, дякуючи їй, я стаю розвинутою людиною, знаю толк у математиці.

Конечно, я ще ні разу не побідив, так як мені не хватає повністю знань, але, коли

я побідю, то обов’язково відпразную цю подію: куплю собі семічків, подивлюся

два своїх любимих фільма й, вобще, буду даже дуже щасливий.

Вправа 2. 

Знайдіть і випишіть з літературних творів чи періодики тексти різних стилів, зробіть стилістичний аналіз одного з текстів.
Вправа 3. 

Відредагуйте словосполучення.

Поступив справедливо, поступили у продаж, поступили заявки, поступив у вуз, поступив на роботу, недобре поступили зі мною, поступив у державну власність, поступив у лікарню; прийомна комісія, прийомні іспити, прийомний син; знаходилася на лікуванні, знаходиться на другому поверсі; поля капелюха,
на полях зошита.

Вправа 4. 

Утворіть словосполучення, додаючи до поданих іменників
один із прикметників-паронімів громадський чи громадянський.


Обов’язок, досвід, рух, об’єднання, позиція, місце.

Комментариев нет:

Отправить комментарий